4 Ağustos 2018 Cumartesi

Çin/Tayvan Dizi Önerileri #1

Yıl 2015, izlenecek tüm Kore dizilerinin bitmesi, romantik komedi sevdam ve fazlasıyla boş vaktimin olmasıyla başlayan bir heyecan: Çin/Tayvan dizileri. İlk izlemeye başladığımda kara deliğe sürüklendiğimi fark etmedim, yok dedim, Kore dizileri kadar sevemem... Yanılmışım:( Evet arkadaşlar siz de benim gibi romantik komedi seviyorsanız, çok doğru yere geldiniz aradığınız şey burada. Ben listeme on dizi ekledim ama bunlar yeter mi, yetmez tabii ki. Aklımda olanları, kısaca diğerlerinden daha çok sevdiklerimi yazdım.

!!DİKKAT!! Bu dizilere başlamadan önce sınav haftası veya vizileriniz; hatta daha kötüsü üniversite sınavınızın olmamasına özen gösterin. Dikkate alınmıyorsa hiçbir şekilde sorumluluk almıyorum:) 

1-Love O2O

Canım, ciğerim, çeviriyi beklemeye dayanamayıp 24 saat içerisinde 2. bölümden itibaren ingilizce izleyip tüm bölümleri bitirdiğim dizim. İlk 3. bölüme kadar diyeceksiniz ki; ya böyle şey mi olur? puahaha. Ama, ondan sonra dizide sizi kendinize çeken bi' şeyler var ben de tam anlamadım ya:/ İzleyin görün. Yang Yang sana aşığım.





2-A Love So Beautiful

Aslında ilk sıraya A Love So Beautiful mu yazsam, Love O2O'yi mi diye düşünüyordum valla... Yitian açıklayabilirim... Böyle harikalar harikası bir diziyi 2. sıraya koymak çok ağırıma gidiyor ama n'apim. Dizinin konusunu okuduğumda demiştim ki "Çok klişe yaaa, kesin severim bunu" nitekim öyle oldu çok sevdim. Oyuncuların başarılı olması, konunun akıp gitmesi vb. liseyi özletti. Sonu da pek tatlıydı, uzun zamandır bir dizide en sevdiğim bölüm final bölümü olmamıştı. Şimdi anlatınca canım çekti, gidip izleyeceğim.


3-Prince of Wolf (Tayvan)

İzlediğim onlarca Çin dizisinden sonra Tayvan dizilerine abuk bir şekilde soğumuştum (ki ne farkı var yani, niye soğuyorsam) ama izleyecek Çin dizisi de bitince Tayvan dizisi arayışına girdim kiii, Karşıma bu dizi çıktı. O günkü berbat internetime rağmen 240p ilk 10 bölümü bitirdiğimi hatırlıyorum. Açıklamam bu kadardı. Yalnız küçük bir uyarı, dizide mantık aramayın. :p 





Buradan sonrasında sevmeye göre bir sıralama yoktur, kafama göre yazdım valla.



4-Cambrain Period

Aslında sevdiğim tarza tamamen ters bir dizi ama başroldeki çocuğun minnoşluğuna kanıp başladım, 4. 5. bölümde olayların ciddileşeceğini anlasam da bırakamadım (evet, genelde olayların ciddileştiğini anladığımda bırakıyorum) sonra da bir baktım ilk aksiyon çin dizimi bitirmişim. Aksiyon seviyorsanız kesin izleyin, başroldeki tam bir bebek gibi gözükse de canavar yaa...




5-Fifteen Years Of Waiting For Migratory Birds

Okul konulu dizileri sevdiğimi az çok anlamışsınızdır bence. Bu da bildiğimiz liseliydik büyüdük bak ne olduk konulu dizilerden. İzlerken çok keyif almıştım ama uff açıkçası unuttum olay döngüsünü :S


6-My Little Princess

Eveeeet, aslında bu diziyi ilk üçe bile alabilirdim ama spoilere girecek nedenlerden ötürü buralarda  kaldı. Bence konusu gayet güzel. Hep zengin oğlan fakir kız, ağlayan kız, zorbalık gören kız görmekten içiniz dışınıza çıktıysa size göre. Farklı bir pencereden olabildiğince tatlı bir dizi. Bazı izleyiciler başrol kızın itici olduğunu düşünmüş ama aksine ben çok sempatik bulmuştum. Neyse güzel dizi, izleyin bence. 



7-Fall In Love With Me (Tayvan)

Bu diziyi "en sevdiklerim"in arasına koymak ister miydim bilmiyorum ama koymak istememe sebebimden ötürü koyma kararı veriyorum. Evet, sebebini de söyleyeyim... Bu başrole kılım kılllll hiç sevemedim ya. Baya hayranları var, sürekli Tayvan dramalarında falan ama hiç sevmiyorum, gıcık oluyorum. Fakat diziye geçersek klişe, zengin birinin normal gelirli bir çalışan gibi davranması ve başrol kızıma kendini aşık etmesi. Aaron olmasa kesin çok severdim de işte... Bir kere sinir olunca geçmiyor.



8-Murphy's Law of Love

Yanlış hatırlamıyorsam 2. Çin dizimdi ve Çin dizilerini izlemeye devam ettiysem payı çok büyüktür. Yine zengin bir adam, aşka falan inancı kalmamış... Sonra başrol kızcağzımızla tanışıyor vb. vb. 



9-Refresh Man

AYYYYYY, kılım falan diyorum ama gizliden gizliye hayranım sanırım. Yine Aaron dizisi bu da. Ama Fall in Love With Me'den daha çok sevmiştim Refresh Man'i. Başrol kızı beğenmiştim. İzleyin yaaaa, bütün diziler birbirinin aynısı zaten. 



10-The Love Knot: His Excellency's First Love 

En yeni bitirdiğim diziiiim. Başladığımda Victoria için başlamıştım, başrolü de pek çirkin bulmuştum zaten. Baktım aşk üçgeni de değil, klişe şeyler de yok... Ayy olamaz Victoria, beni affet bırakıcam sanırım dedim ve bıraktım. Ama yaklaşık 2 saat. Fark etmeden hikayeyi merak ettim. Abuklu subuklu tilkili, 1000 yıl öncesiyle alaka kuran flash backli falan dizilerden. Böyle doğaüstü konulu bir diziyi ben sevdiysem herkes sever. 








Listem burada bitiyoor. Yorum yaparsanız da canımsınız <3 

5 yorum:

  1. A love so beautiful ile başladım. çok güzeldi teşekkürleeerrrr.
    Senin listen ile izlemeye devam edicem :)

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim :) eklemediğim birkaç diziyi fark ettim, onları da buraya ekleyeyim: rush to the dead summer, sweet dreams, with you.

    YanıtlaSil
  3. Bende beyendim amma mia sin rai fin sawart birdeki buang hong dizilerinide tercuman ederdiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tayland dizilerini izleyemiyorum malesef:( izlemeye çalıştım ama konuşmalarına alışamadım

      Sil